Etiquetes

dimecres, 14 de desembre del 2011

Taxonomia de Bloom per a l'era digital

El mapa conceptual de la Taxonomia digital de Bloom, va sorgir al 1948, és una classificació dels diferents objectius i habilitats que els mestres poden proposar als seus alumnes. Facilita la comunicació i l'intercanvi d'informació entre els educadors.


A continuació relacionarem aquests termes amb tot allò que hem fet en les classes de GITIC i COED.

Crear: Dissenyar, construir,produir, idear, planejar, programar, filmar, animar, barrejar, publicar, dirigir i transmetre.

A GITIC hem elaborat el nostre propi bloc, així que hem dissenyat i construït. Tot i això, abas de fer-ho hem hagut de pensar i planejar com ho fariem. Per finalitzar hem publicat noticies en el nostre bloc d'allò que feíem a les classes. També en COED, hem hagut de fer alguna activitat on hem tingut que planejar com fer-la, idear-la i elaborar-la.

Evaluar: Revisar, formular hipòtesis, criticar, experimentar, jutjar, probar, detectar, comentar en un bloc, publicar, moderar, col·laborar i participar en xarxes.

En GITIC hem experimentat amb tota mena de programes informàtics diferents. hem publicat diferents noticies a la xarxa, i hem participat de forma activa en diferents xarxes com seria el Twitter. 
En COED també hem col·laborat amb els nostres companys de classe alhora de fer l'activitat " Qui ets tu?", a la vegada que hem probat diferents mètodes referents com el llibre " Com parlar bé en públic". Per a que sortís una gran exposició d'aquesta activitat.

Analitzar: Comparar, organitzar, deconstruir, atribuir, estructurar, trobar, integrar, recombinar, enllaçar, val·lidar i recopilar la informació de diversos mitjants.

A GITIC hem comparat diverses informacións, com en el cas, de formular hipòtesis per al nostre bloc sobre algún programa o software, on hem recopilat informació de diversos mitjants de comunicació i l'hem anat emmagatzemant en els nostres marcadors socials del Mister Wong. 
A COED hem organitzat la informació que teníem per tal de preparar-nos per les diverses exposicions, i hem la introducció de molts continguts de l'assignatura, com el fet d'expressar-nos correctament a les nostres exposicions universitàries.

Aplicar: Implementar, desenvolupar, fer servir, executar, carregar, jugar, editar, compartir i pujar arxius a un servidor concret.

En aquest terme tant en les dues assignatures hem compartit els coneixements obtinguts, on hem pogut pujar arxius de les dues matèries al nostre bloc. Gràcies a Google Docs hem pogut editar entre companys de forma conjunta, aquest programa ha sigut molt útil per fer els treballs en grup, ja que permetia a tots els membres del grup interactuar.
El que respecta a GITIC vam aprendre un programa anomenat Scratch per a que els nens puguin jugar i desenvolupar la seva creació, aquest conte o joc que fas també es pot compartir per a que els altres ho puguin veure.

Comprendre: Interpretar, resumir, classificar, comparar, inferir, fer búsquedes, explicar, comentar, anotar, categoritzar, subscriure, Twitter i etiquetar.

Tant en GITIC com en COED hem utilitzat el Twitter per fer "piulades" relacionades amb les dues matèries. Aquestes piulades en forma de tweets que fèiem les etiquetavem a partir del hastag.
Per fer les nostres publicacions hem tingut en compte l'exemplificació, la classificació i l'explicació per fer-ho lo millor i entenedor possible.

El que respecta en GITIC per utilitzar qualsevol programa, ja sigui el Mister Wong, Youtube, Google Docs, Pearltrees, Gmail, Twitter, entre altres ens hem tingut que registrar (subscrit).

Recordar: Reconèixer, descriure, identificar, recuperar, denominar, trobar, buscar a google, participar en les xarxes socials, localitzar i marcar el bookmarkling.

En ambdues assignatures hem utilitzat les xarxes socials com el Twitter per comentar noticies o tasques que havíem realitzat en les classes.
Per recordar s'ha fet servir el Mister Wong i el Google Reader on disposàvem de noticies d'interès i en el Mister Wong marcadors d'interès. 

Aquesta activitat et fa veure que durant el quatrimestre hem estat utilitzant programes, xarxes socials, llibres, ect. Que anaven relacionades amb les dues matèries del curs (GITIC i COED).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada